25 november 2022 t/m 10 september 2023

Deze activiteit is al geweest

SkYline. HooGbouw in de LaGe Landen

Stam Sk Yline C Hans Wilschut Web Lr
Bron: Hans Wilschut

Mensen herken je aan hun silhouet, steden aan hun skyline. In ‘SkYline. Hoogbouw in de Lage Landen’ daagt het STAM (Stadsmuseum Gent, België) onze – vaak terloopse – blik op de stad uit. Wat zit er achter de grillige lijnen van steen, staal en glas? En waarom blijven we het hoog, hoger, hoogst zoeken?

Vroeger domineerden kerk- en belforttorens, vandaag evengoed kantoor- en woontorens. De Burj Khalifa is de hoogste, het Belfort de vurigste, de Boekentoren de wijste.