Museum Rotterdam

Tentoonstelling (gearchiveerd)

Van Perron Nul tot nu

Junks Zijn Ook Mensen

Na de eerste Nederlandse gebruikers zo’n 50 jaar geleden, explodeerde het aantal heroïneverslaafden begin jaren ’80. Duizenden gebruikers zijn constant bezig met hun volgende high, goedschiks of kwaadschiks. Over de hele wereld, van New York tot Berlijn, trekt heroïne jarenlang een vernietigend spoor door de grote steden.

De tentoonstelling Van Perron Nul tot nu laat zien welke vorm de heroïne-epidemie aannam in Rotterdam, hoe er op is gereageerd en waarom heroïne naar de achtergrond is verdwenen. Centraal staat Perron Nul, de opvang voor drugsverslaafden door dominee Visser van de Pauluskerk naast het Centraal Station.

Gearchiveerde tentoonstelling

Deze tentoonstelling liep van 15 december 2018 tot 21 april 2019 in Museum Rotterdam.