PERSBERICHT Museum Rotterdam opent gratis deuren voor publiek

Museum Rotterdam Timmerhuis

Persbericht, 4 december 2017 - Museum Rotterdam is een unieke schatkamer, van en voor de stad Rotterdam. Een plaats waar iedereen welkom is die Rotterdam wil leren kennen, eren of zijn gedachten wil delen over het verleden, heden en de toekomst van de stad. Het museum wil zoveel mogelijk Rotterdammers en bezoekers aan deze stad in de gelegenheid stellen om het museum te bezoeken. Daarom zal Museum Rotterdam per 1 januari 2018 iedere eerste zaterdag van de maand gratis toegankelijk zijn voor publiek.

"Ik hoop dat dit initiatief mensen vanuit alle hoeken van Rotterdam en de rest van Nederland zal aanmoedigen en uitnodigen tot het bezoeken van ons museum. We willen onze collectie en kennis van de stad ook graag delen met mensen die normaal niet snel naar het museum gaan. We hopen met deze actie het cultuurbezoek te stimuleren".
Paul van de Laar, directeur.

Het betreft geen eenmalige actie, maar een eerste stap naar het blijvend toegankelijk maken van cultuur voor een breed publiek. Tevens roepen wij alle Rotterdammers op om bijzondere items aan te melden bij Museum Rotterdam. De meest spraakmakende voorwerpen worden tijdelijk gepresenteerd in het museum. De acties passen bij de missie van Museum Rotterdam; het betrekken van de Rotterdammers bij de totstandkoming van tentoonstellingen en projecten, waardoor we tezamen het DNA van de stad proberen te ontrafelen. Het museum wil een verbindende rol spelen in de stad en in de sector. Rotterdam is immers van ons allemaal.

Beeldmateriaal
Visual 1

Noot voor de redactie
Voor vragen kunt u contact opnemen met:
Museum Rotterdam | Nina Aelbers (PR) | n.aelbers@museumrotterdam.nl